Kia Motors Polska Sp. z o.o.
Tel. 022 / 546 40 00
Fax 022 / 546 40 40
Opis sieci
Kia Motors Corporation dysponuje ogromnym zapleczem badawczo-rozwojowym. Poza Centrum Technicznym oraz instytutami badawczymi sześciu głównych filii, Kia prowadzi także ośrodki badawczo-rozwojowe w największych międzynarodowych centrach przemysłu samochodowego, takich jak Detroit, Los Angeles, Tokio oraz Frankfurt. Rocznie na badania i rozwój Kia przeznacza ponad 7% przychodów.
We Frankfurcie mieści się własne, bardzo nowoczesne centrum projektowe, które jest pierwszym tego typu obiektem funkcjonującym w pełni niezależnie od struktur siostrzanej marki Hyundai. Zadaniem pracowników centrum jest tworzenie projektów nowych samochodów ze szczególnym uwzględnieniem gustów mieszkańców Starego Kontynentu.
Kia Motors posiada 12 przedstawicielstw oraz 3 300 dystrybutorów i dealerów w 155 krajach całego świata. Firma zatrudnia ponad 32 000 pracowników.
Pod względem wzrostu sprzedaży Kia jest jedną z najlepszych firm motoryzacyjnych na świecie (w Europie - trzeci rok z rzędu). W porównaniu z 2003 rokiem w roku 2004 popyt na auta tej marki wzrósł na Starym Kontynencie o blisko 71%. W ciągu 2004 roku Kia wyeksportowała w sumie ponad 760 000 samochodów do 155 krajów. W ciągu pierwszych 10 miesięcy roku 2005 eksport wyniósł już blisko700 000 samochodów czyli o 25,8% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Do samej tylko Europy do listopada 2005 trafiło 230 000 samochodów Kia, czyli aż o 51% więcej niż rok wcześniej.
Aktualnie moce przerobowe sięgają ponad 1,5 miliona aut rocznie. Z odsieczą nadciągają nowe fabryki, które Kia buduje na Słowacji i w Chinach. Obydwie będą mogły produkować rocznie po 300 000 aut.
Fabryka na Słowacji zbudowana została w Żylinie, 200 km na północny wschód od Bratysławy. Zakład położony jest na działce o powierzchni 168 ha, a sama powierzchnia fabryki wynosi ponad 180 000 m2. W chwili obecnej zatrudnionych jest tam 1 000 pracowników, a docelowo fabryka umożliwi stworzenie ponad 3 000 etatów w Żylinie i okolicach.
Pierwszy samochód zjechał z linii montażowej pod koniec 2007 roku. Warta ponad 1 mld EUR inwestycja pozwoli południowokoreańskiemu koncernowi osiągnąć do 2008 roku roczną produkcję na poziomie 200 000 egzemplarzy. Rok później dojdzie do tego kolejnych 100 000. W roku 2010 40% sprzedawanych w Europie samochodów marki Kia będzie produkowanych lokalnie.
Realizowany w Żylinie projekt będzie najnowocześniejszą fabryką motoryzacyjną na Starym Kontynencie. Stanie się ona strategiczną platformą Kia w rywalizacji o europejskiego klienta. Będzie to nowoczesny obiekt produkcyjny światowej klasy, pracownicy przejdą szkolenie na międzynarodowym poziomie, natomiast wytwarzane na Słowacji auta oferować będą najwyższą jakość. Uruchomionych zostanie 6 linii produkcyjnych.
Wszystko po to, aby w 2010 roku firma Kia Motors znalazła się gronie najlepszych producentów samochodów na świecie i osiągnęła sprzedaż na poziomie 2,5 miliona sztuk, nie licząc sprzedaży na rynku rodzimym i w Japonii, co stanowić będzie 3,5% udział w światowym rynku motoryzacyjnym.
Samochody Kia zyskują w Polsce coraz silniejszą pozycję. Kia jest jedną z nielicznych marek, które niezmiennie od kilkunastu miesięcy znacząco zwiększają sprzedaż na przekór powszechnemu na polskim rynku kryzysowi.
Strategia jest prosta: jakość, jakość i jeszcze raz jakość. Koreańczycy już zrobili ogromny postęp w jakości i nie ukrywają, że pod tym względem pragną dorównać, a nawet prześcignąć konkurentów europejskich i japońskich.
Firma jest pewna swoich produktów, które dziś nie mają nic wspólnego z tymi, które zjeżdżały z taśm produkcyjnych jeszcze 5 lat temu. Świadczy o tym między innymi długość gwarancji, jaką objęty jest najnowszy model Kia cee’d. Wynosi ona aż 7 lat (lub przebieg 150 000 km) i złożona jest z podstawowej pięcioletniej gwarancji na cały samochód oraz dodatkowej dwuletniej – na zespół napędowy.
Wszystkie samochody zjeżdżające z linii produkcyjnej poddawane są sprawdzianom systemów elektrycznych i mechaniki po czym przechodzą jazdę próbną po fabrycznym torze testowym, aby wykryć ewentualne skrzypienia czy hałasy w nadwoziu.
W roku 2006 sprzedaż samochodów marki Kia wyniosła w Polsce 5553 sztuki. Auta są coraz lepsze, wzmacniana jest także sieć dystrybucji.
Za 2-3 lata Firma chce znaleźć się w pierwszej dziesiątce importerów i opanować około 3% polskiego rynku. W sieci powstał potencjał pozwalający sprzedać 30 000 aut rocznie. W 2006 roku jej udział w rynku sięgnął 2%, zbliżyła się więc do pierwszej dziesiątki rankingu marek. Samochody Kia są teraz projektowane na miarę europejskich wymogów.
REKLAMA
Data dodania: 21/08/2017
Dodała: Robert
Data dodania: 01/08/2017
Dodał: Paweł
Data dodania: 30/05/2017
Dodała: Wanda
Data dodania: 25/05/2017
Dodał: Krzysztof
Data dodania: 17/05/2017
Dodał: jery
Zobacz wszystkie opinie o placówkach sieci Kia