Sieci / Usługi / Salony Prasowe / RUCH
RUCH S.A
Tel. 022 / 586 13 00
Fax 022 / 620 71 47
Opis sieci
RUCH jest jednym z największych dystrybutorów prasy w Polsce i jednym z głównych dystrybutorów artykułów codziennego użytku (FMCG). Jednocześnie spółka posiada jedną z największych w kraju detaliczną sieć sprzedaży.
Podstawowa działalność RUCH polega na kolportażu prasy oraz sprzedaży artykułów pozaprasowych (FMCG) zarówno w handlu detalicznym, jak i hurtowym. Asortyment liczy około 4 300 pozycji.
RUCH dostarcza prasę do około 34 000 punktów sprzedaży w całej Polsce. Niemal 10 000 z nich to punkty sieci własnej RUCH. Pozostałe punkty to sieć partnerska, obejmująca m.in. kioski, salony prasowe, sklepy ogólnospożywcze, super- i hipermarkety oraz stacje benzynowe. Dodatkowym kanałem sprzedaży jest prenumerata, głównie skierowana do klientów instytucjonalnych.
Spółka sprzedaje niemal 700 mln egzemplarzy rocznie, mając w ofercie 3 500 tytułów i współpracując z około 1 300 wydawnictwami.
RUCH jest jedynym w Polsce dystrybutorem prasy, który jest w stanie dostarczyć prasę do każdego miejsca w kraju. Dystrybucja odbywa się poprzez warszawski Oddział Krajowej Dystrybucji Prasy oraz 14 oddziałów i 58 ekspedycji terenowych.
Pod marką RUCH działa niemal 10 000 aktywnych punktów sprzedaży w całym kraju. Ich oferta obejmuje prasę i szeroką gamę towarów codziennego użytku (m.in. wyroby tytoniowe, bilety komunikacji miejskiej, karty telefoniczne, artykuły chemiczne, spożywcze, leki bez recepty oraz usługi elektronicznych doładowań kart GSM, Karta Miejska i Karta Parkingowa).
Sieć detaliczna RUCH zarządzana jest bezpośrednio oraz poprzez wynajęcie punktów zewnętrznym podmiotom gospodarczym.
Ponad 3 000 punktów to sieć zarządzana bezpośrednio przez RUCH. Prowadzący punkt realizują sprzedaż bezpośrednio w imieniu i na rachunek RUCH, a prowadzący punkt otrzymuje wynagrodzenie w formie prowizji od wartości sprzedaży. Z punktu widzenia RUCH sprzedaż artykułów w tej sieci ma charakter detaliczny.
Ponad 6 000 punktów to sieć należąca do RUCH, wynajęta podmiotom gospodarczym, które prowadzą działalność na własny rachunek. Wynagrodzeniem dzierżawców jest rabat udzielany przy zakupie towarów. Z punktu widzenia RUCH sprzedaż artykułów w tej sieci ma charakter hurtowy.
Punkty sprzedaży RUCH znajdują się głównie przy znaczących węzłach komunikacyjnych, głównych ulicach, pasażach i centrach handlowych, biurowcach, na dworcach i lotniskach oraz na osiedlach mieszkaniowych.
Spośród ponad 3 000 punktów sprzedaży zarządzanych bezpośrednio przez RUCH około 75% stanowią tradycyjne kioski. Spółka kładzie szczególny nacisk na rozwój salonów prasowych i innych nowoczesnych placówek o większej powierzchni, pozwalających na lepszą ekspozycję towarów (dziś salony prasowe stanowią około 7% punktów, a inne placówki - około 18%).
Średnia powierzchnia kiosku to 8 m2. Punkty z wejściem do środka maja zaś zazwyczaj 32 m2 powierzchni całkowitej i około 15 m2 powierzchni użytkowej.
Obok kolportażu prasy, RUCH jest znaczącym hurtownikiem artykułów pozaprasowych.
Dystrybucja prowadzona jest przez sieć 172 hurtowni FMCG oraz 14 specjalistycznych hurtowni farmaceutycznych. Ich głównymi klientami są punkty RUCH, prowadzone przez najemców oraz podmioty zewnętrzne (głównie kioski i małe sklepy – często odbiorcy prasy od RUCH).
Hurtownie RUCH zaopatrują w artykuły pozaprasowe również punkty sieci własnej zarządzanych bezpośrednio przez spółkę. Sprzedaż ta jest klasyfikowana jako detaliczna.
Biorąc pod uwagę sumę wartości sprzedaży detalicznej artykułów pozaprasowych oraz hurtowej artykułów pozaprasowych RUCH jest jednym z 10 największych dystrybutorów FMCG w Polsce.
W skład sieci RUCH wchodzą także kawiarnie i coffee oraz salony prasowe update, zlokalizowane głównie w centrach i pasażach handlowych, lotniskach i dworcach PKP, biurowcach oraz reprezentacyjnych ulicach największych miast Polski.
REKLAMA
Data dodania: 26/03/2018
Dodał: jacek
Data dodania: 01/08/2017
Dodała: Manipulacje w stanach ilościow
Data dodania: 01/04/2016
Dodała: Bogumiła Kozielska
Data dodania: 10/01/2016
Dodała: Mala
Data dodania: 09/10/2015
Dodał: nurodos
Zobacz wszystkie opinie o placówkach sieci RUCH